طراحی سایت

قالب وبلاگ

نقدی بر اصلاح قانون انتخاباتی کشور - مسیر بی انتها
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت


مسیر بی انتها
 
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/9/15 توسط محمد علی رحیمی

نقدی بر اصلاح قانون انتخاباتی کشور

    مدتی زیادی از مطرح شدن طرح اصلاح قانون انتخابات نمی گذرد که به تازگی شاهد تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی هستیم 0 جدای از عواقبی که این طرح می تواند داشته باشد و احتمال اینکه نماینده ای از جنس مردم به قدرت برسد و وابستگی به سرمایه داران جامعه نداشته باشد بسیار کاهش می یابد ، تصویب این طرح بی احترامی به همه ی اقشار جامعه می باشد .

    وقتی که این طرح منافع طیف خاصی از جامعه را مطرح می کند ، در برخی موارد مغایر با قانون اساسی است و طیفی تحصیل کرده همچون دانشجویان به هر طریق ممکن خواستار لغو چنین طرحی است چه دلیلی برای تصویب این طرح وجود دارد . از آن جا که این طرح بیشتر جنبه سیاسی دارد و نه جنبه اصلاحی ، پس چرا چنین طرحی می باید که تصویب و پیگیری شود .

    پیش از این نیز شاهد طرح استیضاح رئیس جمهور بودیم که از سوی همین افراد داعیه دار پیروی از رهبری مطرح شده بود که با دستور مستقیم مقام معظم رهبری در حالی متوقف شد که طراحان اصلی این طرح استیضاح از رئیس جمهور را دارای برکات زیاد دانسته و بر خواسته خود پافشاری می کردند .

    ما بر این معتقدیم : چرا وقتی که عواقب اصلاح قانون انتخابات مشخص است با سیاسی بازی برخی از افراد تصویب شود ؟ مگر حتما مقام معظم رهبری باید به آنها هشدار دهد و بعد آن را فقط بخاطر اینکه حکم حکومتی است ، بپذیرند .

    ما تصویب چنین طرحی را اهانت به مردم و بویژه دانشجویان می دانیم و از نمایندگان خواستاریم که به جای اینکه وقت باارزش خود و مردم را با مصوباتی همچون اصلاح قانون انتخاباتی یا استیضاح رئیس جمهور تلف کنند یا به دنبال سیاسی بازی باشند ، به مشکلات و معضلات اصلی مردم توجه کنند تا در آینده از آنها به نیکی یاد شود .

والسلام



.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک