طراحی سایت

قالب وبلاگ

آبان 91 - مسیر بی انتها
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت


مسیر بی انتها
 

 

وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ اللباطِلُ اِنَّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً

«و بگو: حق آمد و باطل نابود شد; آرى، باطل هماره نابود شدنى است!»

رژیم منحوس صهیونیستی که پیدایش آن بر پایه جنایت و تجاوز بوده است در ادامه اقدامات وحشیانه خود این بارنیز کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه را آغاز کرده است.

این حملات وحشیانه که درنده خویی یزیدیان و مظلومیت سالار شهیدان را در ذهن تداعی می کند با خاموشی وحتی حمایت حامیان دروغین حقوق بشر همراه شده است،باعث گستاخی هر چه بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی گشته است.

این غده ی سرطانی که آخرین دست و پاهای خود را برای حفظ قدرت در کشورهای اسلامی می زند و چنین جنایاتی را مرتکب می شود باید بداند که با بیداری اسلامی و یکپارچگی اسلامی دیگر جایی برای این رژیم مستعجل باقی نخواهد ماند، باید بداند ما نخواهیم گذاشت تا به اقدامات جنایتکارانه ی خود ادامه دهند ، باید بدانند همانطور که محرم و صفر باعث زنده نگه داشتن اسلام است اکنون نیز همان گونه اسرائیل را محو می کند . ما همچون کسانی که خود را به خواب غفلت زده اند و دل به مجامع دروغین بین المللی بسته اند ، نیستیم . ما هرگز چشم خود را بر روی چنین جنایاتی نبسته ایم و نخواهیم بست ، ما خشم و انزجار خود را از این رژیم غاصب و جنایتکار اعلام می کنیم ودر راه حمایت از مردمان بی دفاع و مظلوم غزه حاضریم به امر رهبری شتافته و اسرائیل را به درس عبرتی برای غرب و آیندگان مبدل سازیم .

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انجمن اسلامی دانشجویان چابهار



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/8/27 توسط محمد علی رحیمی

این شعر اشک منو در میاره:

نیانیا گل نرگس جهان که جای تو نیست
دوصد ترانه به لب ها یکی برای تو نیست

نیانیا گل نرگس که در زلال دلی
هزار آینه نقش و یکی زخال تو نیست

نیانیا گل نرگس به آسمان سوگند
قسم به نام و نهادت دلی برای تو نیست

نیانیا گل نرگس زرنج ما تو مکاه
 کسی زخلق و خلایق فدای راه تو نیست

نیانیا گل نرگس بدان و آگه باش
که جای سجده گه ما هنوز جای تو نیست

نیانیا گل نرگس به مجلس ندبه
که ندبه ندبه ی خرقه است پایگاه تو نیست

نیانیا گل نرگس دعای عهد کجا است؟
نه این نماز جماعت به اقتدای تو نیست

نیانیا گل نرگس به جان تشنه ی عشق
دعا دعای ظهور است ولی برای تو نیست

نیانیا گل نرگس سقیفه ها برپا است
ردای سبز خلافت ولی برای تو نیست
نیانیا گل نرگس که چون علی تنها
به فجر صبح ظهورت کسی کنار تو نیست

نیانیا گل نرگس تو را به خاک بقیع
که شهر ما نه مهیای گام های تو نیست

نیانیا گل نرگس به مادرت زهرا
کسی برای شهادت به کربلای تو نیست

نیانیا گل نرگس نیا به دعوت ما
هزار نامه ی کوفی یکی برای تو نیست

نیانیا گل نرگس فدا شوی مولا
برای عصر عجیبی که خواستار تو نیست


نوشته شده در تاریخ شنبه 91/8/27 توسط محمد علی رحیمی

رهروی این نیست که ...

مدتی زیادی از سخنان مقام معظم رهبری در دیداربا دانشجویان نمی گذرد که مسئولین را به همدلی و عدم ایجاد اختلاف دعوت نمودند و به صراحت اعلام نمودند هر کسی باعث اختلاف در جامعه گردد به این کشور خیانت کرده است. سخن ایشان دو بازتاب در بر دارد:1-یا از سوی مسئولین پذیرفته نمی شود 2- یا از سوی مسئولین پذیرفته می شود که این چنین نیز بود اما پذیرفتن زبانی و پافشاری بر آن هیچ فایده ای ندارد باید به فرموده خود آقا در عمل اثبات کرد . شاید یکی از مشکلات بزرگ ما در جامعه که مانع پیشرفت و رشد در همه ابعاد می باشد وجود چنین افرادی است که بیانات و رهنمود های جامع مقام معظم رهبری را می پذیرند اما در عمل نه تنها شاهد هیچ تلاشی در زمینه مورد نظرنیستیم در برخی موارد شاهد عمل در جهت خلاف بیانات حضرت آقا نیز هستیم.

رهروی این  نیست که ...

اختلافات و مناقشات سیاسی را در سطح جامعه مطرح کنیم و برای یکدیگر وظاف و اختیارات یکدیگر را متذکر شویم و یا در شرایط خاص کنونی مسئله استیضاح از رئیس جمهور را به بهانه آگاهی بخشی به مردم در جهت همراهی با اهداف مورد نظر ما خودمان مدیریت ناصحیح در برخی موارد (همچون بازار ارز ویا واردات بی رویه برخی کالاها به کشورکه شاهد آن بوده ایم را رد و یا توجیه نمی کنیم) ما نمی گوییم مجلس شعبه ای از رهبری است و نباید رئیس جمهور را بخاطر عملکرد ش مواخذه نماید اما حرفمان این است که در چنین شرایطی که به وحدت و همدلی مسئولین با مردم برای گذر از برهه کنونی نیاز است طرح سوال از رئیس جمهور نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نمی سازد بلکه منجر به سوء برداشتهایی مبنی بر دستیابی به اهداف سیاسی می شود.

 رهروی این نیست که ...

دولت نسبت به وضعیت معیشتی مردم کم توجه باشد و اعلام نماید که کسانی که وامهای کلان اقتصادی گرفته اند اگر کمتر از نیمی از آن را پرداخت نمایند وضعیت نقدینگی درست می شود مگر دولت در کنار دو قوه دیگر وظیفه برقراری عدالت را ندارد اینطور که شما اذعان می کنید تصور می شود که شما تنهایید وتنها کار شما صحیح است در حالی به خوبی می دانیم که اینطور نیست و دیگر مسئولین نیز برای خدمت به جامعه تلاش می کنند . از سوی دیگرنباید بر سر هر اتفاقی (همچون مرگ یک وبلاگ نویس که جزئیات آن هنوز مشخص نشده )که در کشور رخ می دهد دو طیف اصلاح طلب و اصول گرا علیه یکدیگر موضع گیری نمایند وبه تخریب یکدیگر بپردازند . آژ یک سو اعلام کنیم مطیع رهبریم اما در عمل برخلاف گفته خود عمل نمائیم.

یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد

بیا کاین داوری ها را به پای داور اندازیم

رهروی این نیست که ...

 برروی انتخاباتی که آن سوی دنیا انجام می شود وملتی در آن عملا تحقیر می شود متمرکز شویم چراکه هیچکدام از دولت هایی که پس از انقلاب اسلامی در آمریکا بر سر کار آمده اند با کشور مان روابط خوبی نداشته اند و به گفته حضرت آقا هیچ راهی نبوده که آنان برای آسیب و نابودی این نظام مقدس نکرده باشند و یا در وضعیتی که قشر ضعیف جامعه از لحاظ اقتصادی واقعا در تنگنا قرار گرفته هر چند وقت شاهد اختلاسی باشیم (دیروز اختلاس از بانک ملی و امروز اختلاس از بانکی دیگر در تهران مگر این بانکها هیچ نظارتی بر آنها نمی شود؟

 

رهروی این است که ...

در عمل همگی مردم و مسئولین برای رشد و اعتلای این مرز و بوم در عمل بکوشند ، از ایجاد اختلاف و یا دامن زدن به آن بپرهیزند و مشکلات را از پیش رو برداشته تا به سرفرازی ، پیشرفت والگو شدن در جهان برسیم.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم آبان 1391ساعت 11:2  توسط محمد علی رحیمی نژاد  | 
نظر بدهید

 

+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم آبان 1391ساعت 14:10  توسط محمد علی رحیمی نژاد  | 
نظر بدهید

درد دلهای امام جمعه چابهار در جشن عید غدیر

مراسم جشن عید غدیر امسال نیز همچون سالهای گذشته درشهر چابهار برگزار گردید.ازنکات قابل توجه در این جشن حضور بیشتر مردم نسبت به سالهای گذشته و درد دلهای امام جمعه این شهر (حجه الاسلام سید محمد موسوی )نسبت نسبت به برخی از مسائل اخیر بود.

امام جمعه این شهر در ابتدای سخنان خود به عظمت این عید پرداخته وسپس با استناد به بیانات مقام معظم رهبری عید غدیر را محور اتحاد وهمدلی مسلمانان معرفی نمودند.ایشان در ادامه سخنان خود از عملکرد صدا و سیما در قبال حادثه تروریستی چابهار وشهادت دو بسیجی این شهر به شدت انتقاد کردند و در پیش گرفتن این رویه را برای صدا و سیمای کشور مضر و زیان بار دانستند.

همانطور که می دانید صدا وسیمای کشورمان حدود دو هفته پیش که حادثه تروریستی در شهر چابهار رخ داد اعلام کرد که این عامل منجر به شهادت یک بسیجی شیعه و یک بسیجی سنی شده است این در حالی بود که هر دو جوان بسیجی شیعه بودند واعلام این خبر باعث رنجش خانواده این شهید بزرگوار گردیده بود.امام جمعه این شهر ضمن بیان این مساله ،وجود چنین مسائلی را(هر چند برای ایجاد اتحاد و همدلی باشد)باعث سلب اعتماد مردم نسبت به صدا وسیما ،ایجاد اختلاف و از عوامل روی آوردن به رسانه های بیگانه دانستند.ایشان همچنین اهل تسنن را جدا از وهابیت ملحد دانسته و موضع گیری خود را در قبال وهابیت تبیین نمودند

ایشان در ادامه گلایه مندی های خود ،انجام نشدن مراسم وداع با شهید گمنام را در دانشگاه دریانوردی به دلائل نامربوط  و همچنین ناراحتی خود را از ادعای کذب برخی از مسئولین مبنی بر حضور دو درصدی شیعیان این شهر ابراز داشتند و اعلام نمودند که بومی گزینی به جای شایسته سالاری  همچون گذشته نبایدمد نظر قرار و مبنا قرار گیرد.در انتها تعریف صحیح وحدت را همدلی ویک رنگی در برابر دشمنان با استواری بر آیین خود دانستند.

+ نوشته شده در  یکشنبه چهاردهم آبان 1391ساعت 17:41  توسط محمد علی رحیمی نژاد  | 
یک نظر

امروزه رسانه ها مؤثرترین عامل در شکل دهی به تفکر،عقاید،باورها و... هستند.آنچه که اهمیت دارد این رسانه هاهمیشه در راستای سیاست های دولت های خود بکار گرفته میشود خواه این سیاست ها بد ومخرب باشد مثل حمله به عراق(که درآن اغلب کشورها با آن همراهی کردند و سپس از حمله به عنوان فریب افکار عمومی یاد شد)یا این سیاست ها خوب و سازنده باشد.رسانه ها برای جهت بخشی به مقاصد مورد نظر خود عموما از روش اقناع(صحبت کردن در حد همراهی مخاطب بدون استدلال)استفاده می کنند.

غرب و آمریکای جنایت کار که دم از آزادی،حقوق بشر و حرفهای پوچی نظیر این را میزنند در اقدامی عجیب اما قابل پیش بینی اقدام به قطع شبکه های کردند تا بلکه از تاثیرات رسانه ای ما جلوگیری کنند. حال این جاست که صحبت از سازمان ملل به وسط می آید،سازمانی که مبنایش بر بی عدالتی است اما باید عدالت را در مورد همه کشور ها برقرار نماید.سازمان ملل باسکوت خود جنایت دیگری را بر جنایات دیگرش علیه کشور ما به معرض جهانیان گذاشت.

....و اما در ادامه سعی داریم به علل قطع شبکه های کشورمان توسط  کشور های غربی بپردازیم:

1-اولین چیزی که از این حرکت شوم به نظر می رسد انزوای کامل کشورمان حتی در بعد آزادی بیان است . در ادامه این هدف می توان به سیاه نمایی از اوضاع کشور مان توسط رسانه های غربی پرداخت.

2-جلوگیری از حرکت دیگر کشور ها  (بویژه کشور های اسلامی)که این هدف خاصه در سخنرانی های مقام معظم رهبری(مذ) نمایان می گشت و سخنان نافذ ایشان  هر انسان حقیقت طلبی را به سمت بیداری و حقیقت جویی سوق میدهد.

3-ادامه تهاجم فرهنگی با رویکرد تهاجم یک جانبه و بدون عکس العمل رقیب.

4-تکمیل فشارها وضربه زدن به نظام مقدس اسلامی در راستای تغییر در سیاست روابط خارجی.

نتیجه:

این اقدامات خصمانه توسط غرب و آمریکا علیه کشورمان همیشه بویژه پس از انقلاب وجود داشته است.یک روز اختلاف ایجاد می کنند،روز دیگر در پی جنگ افروزی اند.در یک برهه ایجاد فتنه می کنند،در زمانی دیگر  از ملحدها)وهابیت)و کسانی که با مسلمانان در عنادند حمایت می کنند.این کشور و مردم ما هستند که باید از پس این مشکلات برآیند تا انقلاب ما را به عنوان یک الگو به جهان بشناسانند و ما را به مدینه ی فاضله برسانند.

ناز پرورد تنعم نبرد راه به جای                           عاشقی شیوه ی رندان بلا کش باشد 

+ نوشته شده در  پنجشنبه چهارم آبان 1391ساعت 14:39  توسط محمد علی رحیمی نژاد  | 
2 نظر
کشور ما به علت منابع طبیعی وموقعیت مهم جغرافیایی همواره ودر هر برهه از زمان مورد توجه جهانیان  خاصه استعمار گران  بوده است.طی سالهای پس از انقلاب  نیز شاهد تحریم ها واقدامات خصمانه ی غرب کشورمان بوده ایم و با آنها دست و پنجه نرم  نموده ایم. این تحریم ها که چند سالی می شود به اوج خود رسیده است وکشورهای تحریم کننده اوج قدرت خود را در آن جلوه گر ساخته اند تا بلکه این انقلاب  و این مردم را به زانو درآورند، و هنوز به نتیجه قابل تاملی برای آنها  دست نیافته اند. از آن لحاظ به اهداف خود نرسیده اند که هدف آنها  ایجاد تغییر در سیاست های خارجی مان به ویژه در قبال انرژی هسته ای بوده است.

 

مدتی می شود که مسئولین کشور و همه ی کارگزاران  تلاش خود را بیش از پیش برای رفع این تحریم ها ورسیدن  به استقلال اقتصادی انجام می دهند. اما نکته ای که در این بین از اهمیت خاصی برخوردار است این است که نباید از سایر حوزه ها به ویژه فرهنگ غافل شویم و فراموش نکنیم که قبل از اقتصاد فرهنگ ماست که مورد شدید ترین هجمه ها قرار گرفته است که هنوز هم ادامه دارد. درست است که اقتصادمان امروز بیش از هر چیزی نیاز به حمایت و تلاش دارد ، اما اقتصاد بدون فرهنگ هیچ است. ما باید در بعد فرهنگی نیز برنامه هایمان را برای تقویت این بعد ادامه دهیم.  سایر حوزه ها نیز همین است. در حالی که ما به ورزشی مثل فوتبال که کمترین افتخاری را نسبت به سایر حوزه ها برای ما داشته است بها می دهیم واز حوزه ی مهم فرهنگ سازی همچون سینما غافل می شویم و هر فیلمی که تولید می شود کمترین بار محتوایی را داشته وصرفا جهت تفنن وسرگرمی است. چه آینده ای را می توان برای بعد فرهنگی تصور نمود. اگر این دو حوزه ی مهم یعنی فرهنگ و اقتصاد را بتوان پا به پای هم وهمگام پیش برد ودر هردو  موفق بود می توان به توسعه همه جانبه و رسیدن به الگو های مدون انقلاب نیز امیدوار بود. همانطور که می دانیم بیشترین بار خبری طی چند مدت اخیر در ابعاد اقتصادی  و سیاسی بوده است انتظار ما  از مسئولین  مرتبط توجه به همه ی ابعاد خاصه ی فرهنگ همچون گذشته می باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه یکم آبان 1391ساعت 20:9  توسط محمد علی رحیمی نژاد  | 
نظر بدهید
مقدمه:

 

تحریم اقتصادی،ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی بوده و سابقه ی واثرات ان برروابط سیاسی ،اقتصادی وبین المللی

 آن طبق برخی نوشته ها قبل مسیح باز می گردد.

تحریم ها طی سالیان اخیر وپس از جنگ جهانی اول بارهاوبارها علیه کشور های مختلفی ازموده شده وموفقیت  در تحریم ها (چه کشورهایی که محور بوده اند وچه کشور هایی که تحریم کننده)به عوامل متعدی بستگی دارد. اگر در گذشته از فشارهای نظامی برای تحمیل سیاستی در حوزه بین الملل بر کشوری استفاده می شد امروزه به واسطه رشد صنعت و به تاثیر مستقیم اقتصاد بر سیاست و فرهنگ یک جامعه ، گزینه فشار اقتصادی در بسیاری موارد بر فشارهای نظامی ترجیع داده می شود .

تحریم های اقتصادی علیه کشورما پس از انقلاب اسلامی به سردمداری امریکا اغاز شد که روز به روز شاهد گسترده تر شدن دامنه تحریم ها بوده ایم واین بر روابط سیاسی ، اقتصادی وبین المللی کشورمان تاثیرات فراوانی داشته است.

تحریم اقتصادی در دوره معاصر به علت پدیده جهانی شدن به ابزاردیگرجهت میل به اهداف برتر می داردودر برخی موارد نیز مکمل دیگر ابزاری برای رسیدن به اهداف می باشد. امروزه حق حاکمیت اقتصادی یک‌ کشور،کوشش‌های عامدانه به منظور مداخله در امور کشورهای دیگر،یا اجبار به انقیاد اداره یک کشور مستقل در جهت منافع کشورهای دیگر را،منع‌ می‌کند.(86،لووه،1985،ص 743)

 

تحریم اقتصادی وجهانی شدن

 

با توجه به جهای شدن واثرات سوئی که بر کشورهای در حال توسعه خاصه در حوزه اقتصادی دارد بررسی این موضوع قابل تامل است. ایالات متحده امریکا به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا ونیز تاثیر گذارترین دولت در سطح بین الملل ،قدرتمند ترین بازیگر درعرصه بین الملل به شمار می رود.با توجه به ابزار هایی که این ابر قدرت اقتصادی در اختیار دارد سیاست ه تاثیرات عمیقی بر بازار های جهانی ونیز تولید کنندگان ومصرف کنندگان عمده انرژی در جهان بر جای می گذارد.یکی از سیاست های ایالات متحده درقبال جمهوری اسلامی استفاده از تحریم های اقتصادی پس از پیروزی انقلاب بوده است. در این پژوهش سعی بر این است که ضمن بیان اثرات مثبت ومنفی این تحریم ها در سطح سیاسی،اقتصادی و بین الملل به راهکارهای پیشنهادی ممکن  در قبال این تحریم ها نیز پرداخته شود.

اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود حل بسیاری از منازعات ذاخلی وبین المللی در گرونوع روابط بین این دو کشور است .

تحریم اقتصادی به معنای تدابیر قهر امیز اقتصادی علیه یک یا چند کشور برای ایجاد تفسیر در سیاست های ان کشور است،یادست کم باز گو کننده نظریه یک کشور درباره ی این قبیل سیاست هاست. – (   زهرانی  ، مصطفی ، (1376) ، "نظریه تحریم اقتصادی "  چاپ وزارت امور خارجه ، تهران.)

اسکات تحریم اقتصادی را به معنی توقف عمدی یا تهدید به روابط معمول تجاری یا مالی از سوی یک دولت می داند .

باتوجه به جهانی شدن و دهکده جهانی که به دنبال ان شاهد وابستگی روز افزون کشورها به یکدیگر هستیم به طوری که میتوانیم در عرصه جهانی هر کشور را تشبیه به یک قطعه پازل فرض کنیم .

در تحریم اقتصادی از لحاظ اهداف ان تعداد کشور شرکت کننده ودامنه پوشش بخش های اقتصادی همواره مورد توجه بوده است .تحریم ها از دو جنبه قابلیت بررسی دارد:از جهت مثبت که می تواند کشوری که کشور هدف است به خود آوردوتلاش آن کشور ومردمش را خود کفایی وعدم وعدم وابستگی به خارج در پی داشته باشد. از دیگر اثرات مثبت در زمینه اقتصادی که می تواند همچون گذشته به بار آورد عبارت اند از:

1-پیشرفت در زمینه های علمی ،پزشکی ،نظامی ،صنعتی ،علوم زیستی و....که نمونه بارز این پیشرفت به علت حساسیت جهانی مسئله هسته ای می باشد.همین پیشرفت ها حاصل تحریم هاست که می تواند تداوم داشته باشد.

2-کاهش وابستگی از طریق ایجاد برنامه خودکفایی به منظور جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن جمهوری اسلامی زیرا هر قدر این وابستگی کمتر باشد به همان میزان اسیب پذیری در شرایط تحریم کمتر خواهد بود .

3-شکستن انحصار تولید در برخی محصولات وتولیدات که اولا که باعث از بین بردن هزینه های ناشی از واردات این محصولات وتولیدات از این کشور ها میشود.وثانیا :باز خود کفایی در عرصه داخلی و الگوشدن در سطح بین المللی میگردد.

4-ایجاد قوانینی در حمایت از تولیدات داخلی (مانند قانون مشتمل بر:جلوگیری از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارد ) پایگاه اطلاع رسانی دولت البته اثرات مثبت وابسته نیز داشته ودارد که هگمی را می توان در بهره وری بیشتر از منابع داخلی واز بین رفتن خصوصیات منفی همچون اسراف و....بوده است.

در کنار اثرات مثبت باید اثرات منفی نیز اشاره کردکه از جمله اثرات منفی که خواهد داشت عبارت اند از:

1تورم شدید ، بالا رفتن نرخ ارز و پایین آمدن سطح رفاه عمومی که در پی تحریم بانک مرکزی و نفت کشورمان بوجود آمدند

2دسترسی دشوار به تکنولوژی های پیشرفته ومحصولاتی که ساخت آنها وخودکفایی در آنها زمان بر است.ودر پی ان صرف هزینه های زیاد برای دسترسی این محصول وتکنولوژی .

3- آسیب وارد شدن به بخشهای کشاورزی و صنعتی

از لحاظ سیاسی برای ما اثراتی همچون عدم همراهی برخی کشور ها در راستای اهداف ما را داشته است.

در مذاکرات بین دولت ها نیز در عرصه بین الملل به ضرر کشور ماست وبرای کشور های تحریم کننده برگ برنده محسوب می شود.

نتیجه:

تحریم زمانی موفق است که اولا ، هزینه سنگین بر کشور تحت تحریم تحمیل نماید ؛ ثانیا ، فشار اقتصادی را به فشار سیاسی موثر تبدیل کند و تغییرات مورد نظر را در رفتارنطام تحت تحریم بوجود آورد . ثالثا ، هزینه ای که بر اقتصاد کشور تحت تحریم تحمیل می کند به مراتب بیشتر از هزینه آن برای اقتصاد کشور تحریم کننده باشد ؛ بالاخره ، در مقایسه با سایر ابزار و سیاست های ممکن از مطلوبیت بیشتری برخوردار باشد در حالی که تحریم ها علیه کشور ما به هیچ یک از این اهداف به طور کامل دست نیافته است. در ادامه تحریم ها می تواند مارا در رسیدن به  اهدافی که داشته ایم نزدیک تر نماید.اهدافی همچون اصلاح الگو مصرف ، جهاد اقتصادی وحمایت از تولید ملی که از مؤکدات رهبری است جزءبا این تحریم ها به طور کامل محقق نخواهد شد.آثار منفی تحریم ها نیز که به آن اشاره شد جز با مدیریت صحیح وتلاش مداوم قابل رفع است .

در پایان، درحالی که اقتصاد سرمایه داری نیز همچون اقتصاد کمونیستی در معرض فروپاشی قرار گرفته گذر از این تحریم ها می تواند تا حد زیادی به الگو شدن کامل ما در سطح بین المللی بیانجامد ودر تحولات جهان بیش از بیش اثر گذار باشیم. 




<      1   2      
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک